سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما ارزان خرید بلیط هواپیما چارتر خرید بلیط هواپیما خارجی خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بلیط هواپیماخرید بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما ماهان  خرید بلیط هواپیما ایران ایر خرید بلیط هواپیما چارتری خرید بلیط هواپیما کیش خرید بلیط هواپیما تهران مشهد
صفحه خانگی پارسی یار درباره

غلات کامل

برای ترک تریاک چه بخوریم , بهترین روش ترک تریاک در خانه و ترک تریاک چند روز طول میکشد

برای ترک تریاک چه بخوریم , بهترین روش ترک تریاک در خانه و ترک تریاک چند روز طول میکشد 

برای ترک تریاک چه بخوریم,بهترین روش ترک تریاک در خانه,ترک تریاک چند روز طول میکشد

با ما باشید تا متوجه شویم برای ترک تریاک چه بخوریم و برنامه غذایی و خوراکی ترک تریاک را باهم مرور کنیم:برای درمان اعتیاد به مواد مخدری که مرفین دارند مثل تریاک، کراک وهرویین، داروهایی مثل “متادون” و”بوپره‌نورفین” را تجویز می‌شود
تریاک چیست

تریاک ماده مخدر صمغ مانندی است که از گیاه خشخاش به دست می آید. با خراش دادن کاسبرگ گیاه خشخاش، شیره سفید رنگی از آن خارج می شود که پس از باقی ماندن در مجاورت هوا و اکسید شدن، سفت شده و به رنگ سیاه در می آید. تریاک به صورت لول، حبه قند و یا کیک بسته بندی و حمل می شود. این ماده مخدر دارای 16% مرفین و آلکالوئید است که اغلب از آن جهت تولید هروئین و فروش در بازارهای سیاه استفاده می شود. کشت خشخاش و استعمال تریاک برای مصارف غذایی، بیهوشی، و در مناسبت ها، به اواخر دوران نوسنگی باز می گردد. سومری ها، آشوری ها، مصری ها، یونانی ها، رومانیایی ها و ایرانیان باستان، همگی به طور گسترده ای از تریاک به عنوان قوی ترین ماده آرام بخش و ضد درد استفاده می کرده اند. همچنین آنها از تریاک برای انجام جراحی های خود استفاده می کرده اند.
مرفین، اصلی ترین ماده شیمیایی بیولوژیک فعال در ساختار تریاک است  که دارای دو نوع اصلی از آلکالوئید ها می شود. افرادی که از تریاک استفاده می کنند در حقیقت به انواع مختلفی از افیون ها مانند مرفین، کدئین و سایر ترکیبات مخدر موجود در آن وابسته می شوند.

مرفین متداول ترین و اصلی ترین آلکالوئید موجود در تریاک می باشد که حدود 10% الی 16% از آن را تشکیل می دهد. بعلاوه مرفین عامل اصلی عوارض و آسیب هایی است که به بدن وارد می شود. از جمله این آسیب ها می توان به آسیب به ریه و ایجاد مشکلات تنفسی، کما، ایست قلبی و… اشاره نمود. تنها 2 گرم از ماده مخدر تریاک، حدودا 120 الی 150 میلی گرم مرفین وجود دارد که دز بسیار بالایی است.
رایج ترین روش استعمال تریاک دود کردن و کشیدن آن است. در کشور های خاور میانه از جمله ایران این کار را با استفاده از وافور و یا روشی به نام سیخ و سنگ انجام می دهند. در این روش با استفاده از یک جسم داغ تریاک را سوزانده و سپس با استفاده از یک جسم لوله ای (مثلا لوله خودکار) دود حاصل از سوختن تریاک را به درون سیستم تنفسی خود هدایت می کنند. براساس پژوهشی در سال 1390، این روش شایع‌ترین روش برای تدخین و کشیدن تریاک در ایران است و نزدیک به 59? از مصرف تریاک ایران، به این روش انجام می‌شود. در مواردی نیز سوخته تریاک که ماده ای به رنگ قهوه ای تیره و قیر مانند است را در چایی حل کرده و یا آن را به تنهایی می بلعند.

 

عوارض و تاثیرات تریاک

مرفین پس از وارد شدن به بدن به گیرنده های عصبی اپیویید در مغز، نخاع، معده و روده ها چسبیده و کارکرد آن را دچار اختلال می کند و از این طریق باعث به وجود آمدن خاصیت ضد درد در بدن می شود. مصرف طولانی مدت و مداوم مرفین باعث مقاوم شدن بدن و به وجود آمدن تلورانس، و در نتیجه بروز اعتیاد می شود. معتادان مزمن کشور چین در سال 1906 یا معتادان مدرن امروزی در کشور ایران به طور روزانه حدود 8 گرم مرفین مصرف می کنند.
ایجاد خاصیت ضد درد و اعتیاد به مواد مخدر، هر دو از عملکردهای گیرنده های عصبی اپیویید هستند. انوع مختلف گیرنده های عصبی اپیویید اولین بار به واسطه نحوه پاسخ دهی آنها به مرفین شناسایی شد.
در دنیای صنعتی کنونی، ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده اوپیوییدهای تجویزی، و ایتالیا کمترین مصرف کننده آن است. بیشترین میزان تریاک که به کشور آمریکا وارد می شود، به طور قانونی یا غیر قانونی به اجزای تشکیل دهنده آن شکسته می شود. بیشترین میزان مصرف مواد مخدر از مشتقات تریاک مانند هرویین می باشد و تنها میزان ناچیزی از تریاک به طور مستقیم و خالص مورد استفاده قرار می گیرد.
تزریق وریدی هروئین رایج ترین نوع مصرف این ماده مخدر می باشد. در قیاس با روش تزریقی، حرارت دادن هروئین به همراه باربیتال بر روی یک قطعه فویل، و یا مصرف تدخینی (کشیدن) پودر هروئین، به ترتیب 40% و 20% کارایی دارند، به همین دلیل اکثر معتادان ترجیح می دهند که هروئین را مستقیما به داخل جریان خون خود تزریق کنند. اکثر مرگ و میرهای ناشی از مصرف هروئین، نه به دلیل مصرف بیش از حد، بلکه به علت مصرف همزمان تریاک با سایر مواد آرام بخش، الکل، و یا بنزودیازپام اتفاق می افتد.

برای ترک تریاک چه بخوریم

به طور کلی افراد معتاد به مواد مخدر دچار سوء تغذیه هستند و با توجه به این امر، برای کمک به ترک اعتیاد درک نقش تغذیه اهمیت فراوانی دارد.

مواد مخدر عمل جذب و هضم مواد مغذی و دفع سموم را مختلف می‌کند و سبب بروز بیماریها و مشکلات متعددی در بدن می شود.

ترک اعتیاد شامل تغییر عادات و رفتارهای منفی به عادات مثبت است. تغذیه مناسب، استراحت کافی و آرامش و ورزش عوامل اصلی در موفقیت این تغییر هستند.

انتخاب درست و سالم مواد غذایی، برای رسیدن به شیوه سالم زندگی اهمیت دارد.

افراد معتاد به سبب بی توجهی به برنامه غذایی خود، دچار اختلالات گوارشی متعددی مثل، اسهال، یبوست، اشکال در هضم غذا و کاهش اشتها می‌شوند.

در نتیجه این افراد برای موفقیت در ترک اعتیاد نیازهای تغذیه‌ای خاصی ندارند. غذای این افراد باید حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی باشد تا بتواند بافتها و اندام‌های از بین رفته بدنشان را ترمیم کند و عملکرد دستگاه عصبی و گوارشی را بهبود بخشد.

هر معتادی در آغاز ترک، با میل شدید به مصرف مواد مخدر درگیر بوده و با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که داشتن رژیم غذایی حاوی پروتئین، مواد غذایی با ارزش زیستی بالا و غنی از کربوهیدرات مرغوب نسبت به سایر رژیم‌ها، در ترک اعتیاد تاثیر بیشتری داشته است. غذا بر خلق و خوی فرد نیز اثر دارد. کمبود مواد مغذی مثل اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B، هم چنین کمبود اسیدهای آمینه برای سلامت فرد خطری جدی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه مصرف شکر و قهوه تغییرات رفتاری نامطلوبی ایجاد می‌کند بهتر است در مراحل اولیه ترک اعتیاد مصرف نشود یا به مقدار خیلی کم مصرف شود.

مصرف مواد مخدر سبب می‌شود دو اسید آمینه مهم مثل تیروزین و تریپتوفان نتوانند به درستی عمل کنند. این دو اسید آمینه مسوول تولید نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین در بدن است.

این ترکیبات انتقال دهنده‌های عصبی‌اند که برای پایداری احساس، هوشیار ذهن و حفظ شادابی و طراوت لازم‌اند.

یتروزین، پیش ساز انتقال دهنده‌های عصبی نوراپی نفرین و دوپامین است که این انتقال دهنده‌ها، سطح هوشیاری و تیزهوشی فرد را افزایش می‌دهد. این اسید آمینه ضروری در غذاهای غنی از پروتئین مثل انواع گوشت قرمز و سفید و غذاهای دریایی وجود دارد.

اسید آمینه تریپتوفان برای تولید سروتونین لازم است. سروتونین اثر آرامش دهنده در فرد دارد و باعث خواب راحت و آرام می‌شود. این اسید آمینه در مواد غذایی مثل موز، شیر، تخمه‌های آفتابگردان و گوشت بوقلمون وجود دارد.

بهترین روش ترک تریاک در خانه و ترک تریاک چند روز طول میکشد 

برنامه غذایی در ترک اعتیاد
مطالعات تغذیه‌ای نشان داده است که تغذیه فرد در مراحل ترک اعتیاد باید به صورت وعده‌های غذایی سبک، متناوب و به مقدار کم باشد تا انرژی بدن حفظ شود.

به طور کلی توصیه‌های تغذیه‌ای برای بهبود کیفیت ترک اعتیاد عبارتند از:

– خوردن 3 وعده اصلی غذا و3 میان وعده در هر روز

– نوشیدن دم کرده‌های گیاهی به جای قهوه برای کاهش دریافت کافئین

– خوردن میوه و سبزیجات تازه

– خوردن غذاهای تهیه شده از غلات کامل (سبوس دار)

– خوردن انواع محصولات تهیه شده از غلات، لوبیا و سایر دانه‌های خوراکی به مقدار زیاد و کاهش مصرف گوشت قرمز به دلیل دیرهضم بودن آن

– حذف یا کاهش مصرف مواد غذایی حاوی شکر

– آگاهی از وجود قند پنهان در کاکائو، چاشنیها و بیشتر داروهای بدون نسخه پزشک

– آگاهی از وجود کافئین در بیشتر داروهای تجویز شده پزشک یا داروهای بدون نسخه

معمولا ترکیب مواد مغذی در برنامه غذایی ترک اعتیاد باید شامل 25 درصد پروتئین، 45 درصد کربوهیدرات و 30 درصد چربی باشد.

برای رسیدن به چنین ترکیبی در وعده‌های غذایی فرد، می‌توان از موادغذایی زیر استفاده کرد: صبحانه: نان ذرت، نان ساجی یا کلوچه، خوراک (گوشت و ماکارونی و اسفناج و پنیر)، املت و ماست

ناهار: انواع ساندویچ، انواع سالاد، انواع سوپ

شام: انواع سوپ و آبگوشت، برنج و انواع لوبیا، جوجه (مرغ) و سبزیجات، چیپس ذرت، لازانیا همراه با سبزیجات.

دسر: ماست، میوه، کلوچه‌های ذرتی، فرنی

با توجه به اینکه مصرف مواد مخدر باعث دفع ویتامینها و املاح نیز می‌شود، خوردن مکمل‌های مولتی ویتامین و املاح همراه با مکملهای ویتامین B برای بدن ضروری و مفید است. مکمل‌های غذایی و ویتامینی برای جذب بهتر، باید همراه با غذا خورده شوند.

برای ترک تریاک چه بخوریم , بهترین روش ترک تریاک در خانه و ترک تریاک چند روز طول میکشد